Biuro to nie tylko gabinety i stanowiska pracy. Przestrzeń tą tworzą również poczekalnie, w których klienci czy kontrahenci mogą w komfortowych warunkach oczekiwać na umówioną wizytę. Jak zaaranżować wnętrze poczekalni, aby rzeczywiście zapewnić wszystkim oczekującym wygodę i odrobinę relaksu?
Zacznijmy od lokalizacji i zdefiniowania potrzeb
Poczekalnie możemy umieścić w różnych miejscach. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest zlokalizowanie jej obok wejścia do biura. Współczesne biura bardzo często posiadają recepcje. Wówczas oczywistym wydaje się stworzenie poczekalni bezpośrednio przy recepcji. Może ona stanowić również integralną część recepcji. To jak duża powinna być poczekalnia, zależy od tego, jak wielu klientów będzie z niej korzystało. Oczywiście nie jesteśmy w stanie dokładnie oszacować liczby gości odwiedzających nasze biuro. Jednak możemy na przykład określić, czy przez poczekalnię będą przewijać się jedynie stali klienci, czy będzie ono otwarte dla większej ilości gości. Do potrzeb tych dostosowujemy wymiary poczekalni.
Kilka słów o stylu poczekalni
Najbardziej odpowiednim stylem aranżacji poczekalni jest styl nowoczesny, a nawet minimalistyczny. Poczekalnia w żaden sposób nie powinna przytłaczać klientów. Zarówno kolorystyka, jak i wyposażenie musi być stonowane. Najlepsze będą jasne, ciepłe barwy. Doskonale sprawdzi się biel połączona z naturalnymi, drewnianymi elementami. Prostota i klasyka. To do nich powinniśmy dążyć urządzając poczekalnię. Wiele zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Firma, która swoją działalność opiera głównie na kreatywnym myśleniu, może odważyć się na mniej standardowe rozwiązania. Pamiętajmy o tym, że poczekalnia, oprócz swojej podstawowej funkcji, jest również miejscem reprezentacyjnym. Powinna stanowić wizytówkę danego biura.
Jakie meble do poczekalni?
Oczywiście podstawowy mebel w poczekalni to siedzisko. O ile dawniej byłoby to najprostsze krzesło czy ławka, o tyle dzisiaj mamy do wyboru o wiele więcej możliwości. Najróżniejsze modele krzeseł, sofy, fotele pufy… wszystko trosce o komfort klientów. Bo wygoda jest tutaj najważniejszą kwestią. Oczywiście styl minimalistyczny sprawdzi się również przy wyborze wyposażenia poczekalni. Pamiętajmy o tym, że krzesła, czy inne siedziska powinny nie tylko estetyczne, ale i funkcjonalne. Jeżeli więc wybieramy krzesło tapicerowane, to zwróćmy uwagę na jakość tapicerki i zdecydujmy się na taką, która przetrwa próbę czasu. Jeżeli zamierzamy umieścić w poczekalni krzesła łączone, to może dla większej wygody oczekujących, warto pomyśleć o wyposażenie ich w podłokietniki.
Same siedziska nie wystarczą. Nie powinny w każdym razie być jedynym elementem wyposażenia poczekalni. Równie istotny może okazać się funkcjonalny stolik czy stojaki na gazety i czasopisma. Warto również postarać się o inne udogodnienia dla klientów. Standardem jest już dzisiaj dostęp do internetu lub gadżety, które sprawiają, że oczekiwanie na wizytę jest mniej uciążliwe.